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1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Revista Científica (Journal Article)
Sitemtc-m16.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador6qtX3pFwXQZsFDuKxG/AuGDb
Repositóriosid.inpe.br/marciana/2003/12.18.12.57   (acesso restrito)
Última Atualização2013:04.18.17.51.50 (UTC) administrator
Repositório de Metadadossid.inpe.br/marciana/2003/12.18.12.57.49
Última Atualização dos Metadados2021:02.11.18.10.16 (UTC) administrator
Chave SecundáriaINPE--PRE/
DOI10.1080/10407780490424307
ISSN1040-7782
1521-0634
Chave de CitaçãoMarchiLaroSilvHinc:2004:NuSoFl
TítuloNumerical solutions of flows in rocket engines with regenerative cooling
Ano2004
Data de Acesso30 abr. 2024
Tipo SecundárioPRE PI
Número de Arquivos1
Tamanho301 KiB
2. Contextualização
Autor1 Marchi, Carlos Henrique
2 Laroca, Fernando
3 Silva, António Fábio Carvalho da
4 Hinckel, José Nivaldo
Grupo1
2
3
4 DMC-INPE-MCT-BR
Afiliação1 Department of Mechanical Engineering, Federal University of Paraná, Curitiba, PR, Brazil
2 Federal University of Paraná , Curitiba, PR, Brazil
3 Department of Mechanical Engineering, Federal University of Santa Catarina, Florianópolis, SC, Brazil
4 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
RevistaNumerical Heat Transfer. Part A: Applications
Volume45
Páginas699–717
Histórico (UTC)2012-11-24 01:54:21 :: administrator -> banon :: 2003
2013-02-04 17:46:28 :: banon -> administrator :: 2003
2013-02-22 16:48:04 :: administrator -> marciana :: 2003
2013-04-18 17:51:51 :: marciana -> administrator :: 2003 -> 2004
2021-02-11 18:10:16 :: administrator -> marciana :: 2004
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
ResumoA one-dimensional mathematical model is presented for flows in a rocket engine that has a regenerative cooling system. The problem involves the flow of a gas in a convergingdiverging nozzle, the flow of a coolant in channels distributed around the engine, and the heat conduction through a wall between the gas and the coolant. The numerical model adopted is based on the finite-volume method with a second-order scheme. It was noted that it is important to use variable properties in order to predict the maximum wall temperature in the rocket engine and the drop in pressure of the coolant as it moves along the channels, whereas the thrust of the engine can be calculated with constant properties.
ÁreaETES
Arranjourlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > DIDMC > Numerical solutions of...
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4. Condições de acesso e uso
Idiomaen
Arquivo Alvo10407780490424307.pdf
Grupo de Usuáriosadministrator
banon
marciana
Visibilidadeshown
Política de Arquivamentodenypublisher denyfinaldraft12
Permissão de Leituradeny from all and allow from 150.163
Permissão de Atualizaçãonão transferida
5. Fontes relacionadas
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/446AF4B
DivulgaçãoWEBSCI; PORTALCAPES.
Acervo Hospedeirosid.inpe.br/banon/2003/08.15.17.40
6. Notas
Campos Vaziosalternatejournal archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel e-mailaddress electronicmailaddress format isbn keywords label lineage mark mirrorrepository month nextedition notes number orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project readergroup resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarymark session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype typeofwork url versiontype
7. Controle da descrição
e-Mail (login)marciana
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